Marja’s Blog

Hoe kun je zorgen dat de klant graag terug komt bij je in de salon?

Deel dit bericht:
Share on facebook
Share on linkedin
Share on whatsapp

Zakelijk gezien heb je als ondernemer 2 doelen:

Omzet en klanten(binding). De klant let bewust of onbewust op een aantal zaken wanneer hij/zij iets wil kopen.
Sfeer, vakkennis en bereidwilligheid van de schoonheidsspecialist naar de klant toe zijn van die factoren waarop een klant bepaalt of ze tevreden is met een bezoek aan je bedrijf. Wanneer een klant niet helemaal tevreden is, zal ze verder zoeken naar een andere schoonheidsspecialist. Ik zou alle ondernemende schoonheidsspecialisten dan ook willen adviseren om eens te kijken waar het mis is gegaan wanneer je een klant niet terugziet.

Je zou deze klant bijvoorbeeld persoonlijk kunnen benaderen om te achterhalen wat er mis is gegaan, zodat je het misschien nog recht kunt trekken en kunt leren van de situatie om het in het vervolg te voorkomen. Of misschien kun je een aantrekkelijk behandelaanbod, dat past bij die klant, op persoonlijke naam sturen. Dit kun je doen als cadeaubon op zijn of haar verjaardag bijvoorbeeld.

Mijn ervaring is dat klanten die je niet meer ziet, het erg op prijs stellen wanneer jij geïnteresseerd contact zoekt en oprechte belangstelling toont. Ik heb regelmatig zo’n klant horen zeggen: “Ik ben al zo lang niet meer geweest dat ik je gewoon niet meer durfde te bellen voor een afspraak.”

Check je klantenbestand eens op ‘wegblijvers’ en neem actie op een servicegerichte manier naar hen!

Vraag vrijblijvend meer informatie aan