Marja’s Blog

Plannen zodat je FOCUS hebt!

Deel dit bericht:

Heel vaak kom ik het tegen, de hardwerkende schoonheidsspecialiste die vooral met behandelingen geven bezig is en daar dan volledig door opgeslokt wordt. Om de zoveel tijd ontstaat er een lichte paniek in het hoofd van deze specialistes die ontstaat door gedachten als: ik moet er eigenlijk een nieuwsbrief eruit doen…..maar wat zet ik erin en hoe? En wat post ik op mijn Facebook pagina en waar vind ik tijd om dit erop te zetten… per dag wordt de druk van binnen groter en soms wordt het dan maar weggeschoven en vergeten……

Acties, nieuwsbrieven, je website en je social media kanalen zijn ervoor om je bestaande en potentiële klanten te laten weten dat je bestaat, waar je te vinden bent, welke nieuwe producten en behandelingen je je clientèle te bieden hebt en hoe je in je vak staat.

Communicatie naar buiten toe is belangrijk om nieuwe klanten te werven, je naamsbekendheid te vergroten en te laten zien dat je actief bezig bent met je vak. Dit is van belang om te overleven. Je kunt het er niet op aan laten komen, dat is niet prettig voor jezelf maar het is ook belangrijk dat er een ritme zit in je communicatie en dat je consequent van je laat horen.

Aandacht vasthouden en een steeds groter bereik realiseren lukt alleen wanneer je dit met regelmaat doet en dat lukt niet wanneer je dit belangrijke onderdeel van je zakelijke succes laat liggen of steeds voor je uitschuift.

Er is eigenlijk maar 1 oplossing: PLAN voorafgaand aan een periode of voor een heel jaar wanneer je een actie gaat houden. Vraag je leverancier naar de acties en nieuwe lanceringen die er gaan komen en zet het maken van een actie en het communiceren ervan bijvoorbeeld in je agenda de week nadat de vertegenwoordiger van je merk is geweest. Als het goed is denkt je leverancier met je mee en kunnen zij je voorzien van extra ondersteunende materialen om van een actie een succes te maken.

Op deze manier hoef je zelf ‘het wiel niet uit te vinden’, een goede leverancier ondersteunt je daarin dus maak daar gebruik van!

Ik noem het nog maar een keer: PLAN je acties net zoals je een omzetdoelstelling maakt voor een jaar zodat je een stok achter de deur hebt om jezelf te stimuleren de doelstellingen te halen die je graag wilt of die nodig zijn.

Zonder planning ben je nergens! Heb je hulp nodig? Neem gerust contact op!

Marja Wiersema

Vraag vrijblijvend meer informatie aan

Lees ook: